onsdag 25 maj 2011

Come rain or come shine


Kalla mig lat eller kalla mig feg, men jag har inte sått något utomhus förrän nu, men nu har jag äntligen tagit mig för/vågat göra det. Vädret har varit ganska ombytligt främst igår, men även idag, så jag känner mig som Pippi Långstrump när jag står där i regnet och vattnar. Fast en liten stund senare står jag i solen och vattnar för att sedan åter stå i regnet och vattna. Det blir liksom för lite vatten från ovan för att fröna ska få en bra start, känns det som. Det är kanske inte så spännande saker som stoppats ner i jorden. Ganska säkra kort. Lök, rödbetor, morötter och fänkål. Mangold står på tur och sedan är de tre ganska små odlingslådorna som är fyllda med jord färdigsådda för nu. Men sedan finns det en stor låda som inte är fylld ännu och jag funderar på om jag ska köpa ett lass med jord + ogräsfrön eller om jag ska bära hem oändliga mängder dyr påsjord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar